آثار معماری ایراناستودیو معماری سفیدبازرگانی و دفاتربازسازی شدهبهاره محمدزادهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتهراندفاترساختمان های اداریعلیرضا صدقیکاربریمعماران

بازسازی دفتر اداری کاپیتان | استودیو معماری سفید

بازسازی دفتر اداری کاپیتان
معمار: استودیو معماری سفید (بهاره محمدزاده، علیرضا صدقی)

موقعیت: ایران ، تهران
وضعیت: ساخته‌شده
مساحت : ۱۵۰ مترمربع
کاربری: اداری
تاریخ پروژه: ۱۳۹۶
کارفرما:گروه مواد غذایی کاپیتان
مدیر پروژه:
استودیو معماری سفید
اجرا:
استودیو معماری سفید
عکس:
استودیو دید


خانه بهی
خانه بهی

درباره پروژه بازسازی دفتر اداری کاپیتان

این پروژه در طبقه دوم ساختمانی با قدمت چهل سال، در خیابان بهشتی، از جمله مهم‌ترین مناطق اداری شهر تهران، واقع است. و متعلق به گروه مواد غذایی کاپیتان میباشد. طراحی و اجرا ی بازسازی این مجموعه تمام بر عهده ی استودیو معماری سفید قرار گرفت.

چالش های پروژه

علاوه بر حجم ترافیک و شلوغی ناشی از رفت‌وآمد در این مناطق که همواره سهم بزرگی در ایجاد تنش در روحیه پرسنل دارد، طراحی داخلی اولیه این دفتر نیز، با حجم کاغذهای دیواری‌ کلاسیک کرم‌رنگ و کاربرد نامعقول تزیینات چوبی، در نبود نورگیری طبیعی در ورودی واحد، به تیرگی و محدودیت فضا می‌افزود و به صورت ملموس، بار سنگینی بر دوش کاربران آن می‌گذاشت. و این امر بازدهی کاربران را نیز مورد تاثیر قرار میداد.

روند طراحی بازسازی دفتر اداری کاپیتان

ابتدایی‌ترین رویکردی که در طراحی داخلی این واحد اداری می‌بایستی مورد توجه قرار می‌گرفت، ایجاد فضایی آرام و روشن، به دور از دغدغه‌ها و شلوغی شهر، به منظور ارتقاء پویایی و کارایی هرچه بیشتر کاربران فضا، اعم از پرسنل و میهمانان بود. 

ادامه مطلب
۱۰۰ هزار واحد مسکونی مقاوم جایگزین خانه‌های فرسوده

خواست کارفرما

خواست کارفرما مبنی بر اختصاص این دفتر به محل برگزاری جلسات عقد قرارداد و رایزنی‌های خصوصی مدیران، و لزوم وجود اتاق‌هایی بزرگ، و همچنین اهمیت حس القاء شده به مراجعین در بدو ورود که می‌توانست نقش به‌سزایی در موفقیت‌های کاری این مجموعه ایفا کند، از نکات مورد توجه در طراحی بود. از سویی دیگر، اشاره تلمیح‌گونه به ماهیت برند تجاری و تبلیغات شرکت کاپیتان، برگرفته از دریا و کشتی، چالش هیجان‌انگیزی در شکل‌گیری و تعریف کانسپت طرح محسوب می‌شد. 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا