آثار معماری ایراناصفهانپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتترمینالتکمیل شدهرامبد ایلخانیکاربریگروه طراحی شیفت (تغییر روند طرح )مراکز خدماتیمعماراننشید نبیان

ترمینال شاهین شهر |گروه طراحی شیفت

ترمینال شاهین شهر
معمار: گروه طراحی شیفت (تغییر روند طرح) (رامبد ایلخانی، نشید نبیان)

موقعیت : ایران،اصفهان
وضعیت : ساخته شده
مساحت : ۳۵۰۰ مترمربع
کاربری : خدماتی
تاریخ : ۱۳۸۸
کارفرما : شهرداری شاهین شهر
همکاران طراحی : علی شریعتی، سارا کیهانی
سازه : عبدالحسین جلوه
تأسیسات الکتریکی : علی پیلتن
تأسیسات مکانیکی : علی غنی‌زاده


 

ترمینال شاهین شهر 
ترمینال شاهین شهر

درباره پروژه  ترمینال شاهین شهر 

پایانه مسافربری شاهین شهر، یکی دیگر از پروژه های گروه معماری شیفت می باشد که در سال ۱۳۸۸ انجام شده است. ساختمانی با نمای شیشه ای و ظاهری مدرن که بر اساس اصول طراحی پایانه های مسافربری طراحی و اجرا شده است.برای مشاهده تصاویر این پروژه قدیمی از گروه شیفت، با خط معمار همراه باشید.ساختمان پایانهٔ برون‌شهری شاهین‌شهر در کنار جادهٔ تهران-اصفهان و ورودی اول شاهین‌شهر قرار گرفته است.

شش پیشخان بلیت فروشی فضای ساده و مستطیل شکل ترمینال را به دو قسمت تقسیم می‌کنند.قسمت شمالی شامل سرسرای اصلی و فضای انتظار، و قسمت جنوبی شامل خروجی مسافران برای سوار شدن به اتوبوس‌ها است. هر واحد تعاونی اتوبوس‌رانی از یک پیشخان بلیت فروشی، یک دفتر اداری و یک انبار، که دسترسی آن خارج از مجموعه است، تشکیل شده.

در طبقهٔ دوم مجموعه، که مشرف به سرسرای اصلی است، فضاهای پشتیبانی و خدماتی مانند رستوران، بانک، پست و نمازخانه قرار گرفته‌اند.تکنیک ساخت پروژه حداقل استفاده از مصالح بنایی بود، به نحوی که پس از ساخت سازهٔ ساختمان و نصب جداره‌های شیشه‌ای عملیات ساختمانی به پایان رسید. ساختمان یک هستهٔ مرکزی دارد که ستون‌هایی به ارتفاع ۱۷ متر در آن قرار گرفته‌اند. طره‌ای ۱۸/۵ متری در شمال و یک طرهٔ ۸ متری در جنوب، که با کابل‌های کششی مهار شده‌‌اند، فرم ساختمان را تکمیل می‌کنند.

ادامه مطلب
پاویون انرژی لندن|امیر آرمانی اصل، خشایار محمدی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا