آثار معماری ایرانبابک خبازبابک قلی زادهپروژه بر اساس موقعیت مکانیپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهراندفاتردفتر معماری اِسباددفتر معماری هفت هورساختمان های اداریکاربریمعماران

ساختمان اداری صبا | دفتر معماری هفت هور و اِسباد

ساختمان اداری صبا
معمار: دفتر معماری هفت هور و اِسباد (بابک خباز، بابک قلی زاده)

موقعیت : ایران، تهران
وضعیت :
ساخته شده
مساحت زمين: ۴۱۰ مترمربع
مساحت ساخته شده: ۲۶۰۰ مترمربع
کاربری : اداری 
تاریخ ساخت :۱۳۹۴ – ۱۳۹۸
تيم طراحی: پرستو پیرای، مهسا مجتبوی زاده
سازه: رادین سازه
تاسیسات مکانیکی و الکتریکی: فرزین ملک‌ پور
نورپردازی: محصولات روشنایی فاد
مدیر اجرایی: علی عراقی
تيم اجرایی: علی عراقی، بابک خباز، بابک قلی زاده
طراحی سه بعدی: مهتاب قهرمانی ارسی
مصالح: آجر،‌ سنگ
عکاس: پرهام تقی اف


"<yoastmark

درباره پروژه  ساختمان اداری صبا

 

ساختمان اداری صبا، ساختمانی با ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه مشاعات، در شمال تهران و منطقه الهیه واقع شده است. بافت ارگانیک منطقه و ساختار کوچه باغی، در کنار رشد ساختمان های بلندمرتبه، منجر به تخریب منظر عمومی برای عابرین و دید محدود از داخل ساختمان‌ها به بیرون گردیده است.

موقعیت پروژه

در این پروژه با توجه به کشیدگی شرقی- غربی زمین و امکان استفاده حداکثری از نور جنوب، ساختمان در طول زمین کشیده شده است و با توجه به عرض کم زمین ترجیح بر آن شد که پروژه در دو بلوک طراحی گردد و دسترسی‌های عمودی و افقی در وسط دو بلوک ایجاد شود. فضای عمومی شامل واحد تجاری، پارکینگ و لابی مجموعه همانند صفحه‌ای، بلوک‎ها و آسانسور را در بر گرفته است. این صفحه فضای بازیست که ساختمان را به عنوان عنصری از شهر معرفی و نمایش می‌دهد.

ادامه مطلب
برج 11 طبقه باران | شورش عابد

طراحی نما ساختمان اداری صبا

بلاک‌ها با دو رویکرد متفاوت طراحی گردیده و این رویکرد دوگانه در پلان، نورگیری، حجم و مصالح نیز قابل درک است. بلوک شرقی به عنوان عنصر ارتباطی با شهر، شفاف و با جذابیت بصری بیشتر و متفاوت نسبت به کل ساختمان طراحی شده است. در این بلوک برای کنترل نور واحدها، پوسته‌ی دوم آجری اضافه شده است.

آجر در این پروژه با رویکردی مدرن و با ساختاری یکپارچه مورد استفاده قرار گرفت. چیدمان آجرها در این بخش بر اساس محورهای دید و منظر مطلوب شهری انجام گرفته است. همچنین در قسمت همکف این بلوک، واحد تجاری در سه طبقه تعریف شده است. بلوک غربی با ساختار محکم و آرامش بیشتر، سعی در حمایت از بخش شرقی دارد.
برهم خوردن توالی متداول فضای باز، نیمه‌باز و بسته در رسیدن به واحدها با گذر از پل‌های معلق باز بعد از عبور از عناصر ارتباطی عمودی نکته‌ی دیگریست که توجه به شهر و ارتباط ساختمان با شهر را، با به نمایش گذاشتن دیدهایی از جنوب سایت در زمانیکه انتظار آن نمی‌رود، نشان می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا