آثار معماری ایرانپروژه ها براساس وضعیتتکمیل شدهتهرانجعفر لطف الهیرستورانمعماران

فست فود ویانا | جعفر لطف الهی

فست فود ویانا
معمار: جعفر لطف الهی

مکان:تهران، ایران
مساحت: ۱۹۱ مترمربع
سال: ۱۳۹۷
همکاران طراحی: کیمیا خوراکچی، ابوالفضل حیدری، علیرضا باقری
عکس: محمد حسن اتفاق


فست فود ویانا
فست فود ویانا

درباره پروژه فست فود ویانا 

کارفرما بازسازی فضای داخلی و نمای فست فود ویانا را به ما ارجاع داد. ساختمانی با قدمتی ۱۰ ساله واقع در خیابان تختی تهران. کیفیت غذاهای ویانا در سطح منطقه متمایز و شناخته شده می‌باشد، بنابراین وی تصمیم داشت که کیفیت فضای داخلی را مانند کیفیت غذاها ارتقاء دهد. ما برای بازسازی فقط ۳۰ روز زمان داشتیم، بنابراین سعی شد که با استفاده از مصالح خشک و پیش ساخته در زمان بازسازی صرفه‌جویی شود. بر این اساس بتن و چوب به عنوان دو متریال مکمل مورد استفاده قرار گرفت.

آشنایی با فضا

پروژه به پنج بخش شامل فست فود، کافه، آشپزخانه، سرویس و راهروی ارتباطی تقسیم‌بندی شد که از نظر بصری همه بخش ها، به جز سرویس بهداشتی، به هم پیوسته هستند. هدف طراحی ایجاد فضایی آرام و گرم برای سرو غذا و نوشیدنی است. این فضا بر اساس نیازهای مشتری سازماندهی شده است، بنابراین فضای سالن به وسیله مسیر ورودی تا کانتر به دو بخش تقسیم شد. یکی به عنوان یک کافه و دیگری به عنوان فست فود. برای فیلتر کردن مسیر تردد از فضای مکث، دو طرف مسیر با گلدان‌های چوبی جدا شد. به علاوه جهت تاکید بر مسیر ورودی تا پیشخوان، ۲۰۰۰ قطعه چوب چهار تراش از سقف آویزان شد.

ادامه مطلب
خانه استروپ

طراحی فضا

پس از ورود به فست فود، مهمانان به سمت کانتر و منوی آویزان بالای آن که غذاهای متنوعی را نمایش می‌دهد هدایت می‌شوند. رنگ‌های اصلی استفاده شده در فضای فست فود، قرمز قهوه‌ای و خاکستری می‌باشد که ارجاعی است به طبیعت زنده و مرده (چوب و خاکستر). مصالح و رنگ‌ها منعکس‌کننده طبیعی بودن و طراوت است که در مصالحی از قبیل بتن، چوب و چرم نمایان شده است.میز و نیمکت‌های چوبی ساده‌ای با قاب فلزی طراحی شد که راحت و به سادگی قابل تمیز کردن هستند. محل‌های نشستن شامل گزینه‌های متنوعی از میز و نیمکت های چوبی تا مبلمان چرمی، از ارتفاع کوتاه تا ارتفاع بلند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 18 =

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا